Autor Wątek: World of Tanks  (Przeczytany 39284 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ronin

  • BroWar
  • *****
  • Wiadomości: 320
  • OS:
  • Windows 7 Windows 7
  • Browser:
  • MS Internet Explorer 9.0 MS Internet Explorer 9.0
    • Windows live.pl Brodzia
Odp: World of Tanks
« Odpowiedź #15 dnia: 04 Maja 2011, 22:03:42 »
RoninPn obecnie już nie mam nic ... wszystko mi skasowali ... a kiedyś był taki Piekny TIGER II
B
Oby do wiosny ...

Offline Jonikka

  • BroWar
  • *****
  • Wiadomości: 292
  • Mr. Jo Pingowsky
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • MS Internet Explorer 7.0 MS Internet Explorer 7.0
  • BF 3 GUID: 708f2b8f
Odp: World of Tanks
« Odpowiedź #16 dnia: 05 Maja 2011, 12:23:06 »
@ Ronin, i have already added you to my friend list

Offline djDziadek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1457
  • Mózg to podstawa.
  • OS:
  • Windows 7 Windows 7
  • Browser:
  • Firefox 4.0 Firefox 4.0
  • BF 3 GUID: 6b1306ce
Odp: World of Tanks
« Odpowiedź #17 dnia: 06 Maja 2011, 09:52:15 »
RoninPn obecnie już nie mam nic ... wszystko mi skasowali ... a kiedyś był taki Piekny TIGER II
B

Widzisz Roninku, czy to WoT czy jakiś tam WoW, kładziesz się spać zostawiając wypasioną postać - wstajesz a tam co???? Biedny okradziony golas  :rotfl:  :rotfl:  :rotfl:  :rotfl:  :rotfl:


Monthy

  • Gość
Odp: World of Tanks
« Odpowiedź #18 dnia: 06 Maja 2011, 23:16:18 »
Eeee właśnie chciałem się pochwalić iż spuściłem imć Mirkowi porządny łomot na zmianę z lekcją jak się nie dać zajechać z flanki. Nie pamiętam ile meczy zagraliśmy ale było jakieś 15 do 3 :)

Piszę żeby wam weszło na ambicję to może ktoś się jeszcze przyłączy. Chyba zaraz sobie dobije do tego PzKpfw III

Przy okazji wyszło, że gra, jak to darmowa, za stworzenie wspólnej kompanii wymaga przynajmniej jednego konta premium za żywy cash a wygląda to tak:
http://game.worldoftanks.eu/payment/

Tydzień premium kosztuje 1250 gold'ów czyli 27,95 zł.

Nie wiem co się dzieje po skończonym okresie premium czy kompania się rozpada czy już zostaje. Pewnie to pierwsze - nie ma dowódcy, nie ma kompanii.

I to mają być mikropłatności?

Offline djDziadek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1457
  • Mózg to podstawa.
  • OS:
  • Windows 7 Windows 7
  • Browser:
  • Firefox 4.0 Firefox 4.0
  • BF 3 GUID: 6b1306ce
Odp: World of Tanks
« Odpowiedź #19 dnia: 07 Maja 2011, 09:44:49 »
No właśnie na tym polega wałek - na mikropłatnościach wychodzi dużo więcej (dla twórców) niż przy wersji full kupionej w sklepie :D :) - jakie to genialne rozwiązanie :) - a ludzie płacą :) i płacą :) i ... - brawo dla nich (ludzi) za świadomość jak są robieni w... bambuko.


Monthy

  • Gość
Odp: World of Tanks
« Odpowiedź #20 dnia: 09 Maja 2011, 19:41:22 »
Panowie dzis gramy 22:00-24:00

Odtworzymy sobie kilka bitew na Łuku Kurskim.

Do zobaczenia na bezkresnym stepie!

FUR VATERLAND !!!

Offline djDziadek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1457
  • Mózg to podstawa.
  • OS:
  • Windows 7 Windows 7
  • Browser:
  • Firefox 4.0 Firefox 4.0
  • BF 3 GUID: 6b1306ce
Odp: World of Tanks
« Odpowiedź #21 dnia: 09 Maja 2011, 23:16:16 »
Jakoś Cię Kraft nie widziałem, ale może dlatego że akurat śnieżyca straszna była i waliło śniegiem prawie jak Miki przeciwnika - od tyłu  :mur:  :mur:  :rotfl:  :rotfl:


Monthy

  • Gość
Odp: World of Tanks
« Odpowiedź #22 dnia: 10 Maja 2011, 07:54:17 »
No to szkoda bo było nas już trzech Ronin, Mirek i ja.

Nawet jakiś miły gość z kontem premium przyjął nas łaskawie do plutonu. Szkoda ze było już około północy i nie zdążyliśmy spróbować gry w grupie w normalnym trybie a nie trening.

Kto wie moze dzis sie uda - zapraszam, mój nick znasz.

Co do zabawy w trybie "trening" proponuje dwie zasady:
- nie zdobywamy flag
- spotykamy sie na środku mapy

Zaoszczędzi nam to ganiania sie po mapie i przyspieszy rozgrywki.

Offline Ronin

  • BroWar
  • *****
  • Wiadomości: 320
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 3.6.17 Firefox 3.6.17
    • Windows live.pl Brodzia
Odp: World of Tanks
« Odpowiedź #23 dnia: 10 Maja 2011, 08:37:59 »
Ja tam wolę 105 iść na krechę :)
Oby do wiosny ...

Mirek78

  • Gość
Odp: World of Tanks
« Odpowiedź #24 dnia: 10 Maja 2011, 09:45:17 »
Łukasz wziął ślimaka zamiast czołgu i musi kampić w krzakach .Biedaczek Rudego nie oglądał tam wszystko na urrrrra .Jak gramy w czterech to mogą być twoje zasady ale jak jest nas więcej to normalne bo inaczej gra "bezsensu" .

Monthy

  • Gość
Odp: World of Tanks
« Odpowiedź #25 dnia: 10 Maja 2011, 10:26:40 »
Nie wziąłem ślimaka tylko ciężko na niego pracowałem.

Pamiętaj po radziecku na URAAAA po niemiecku PRECYZJAAAAAA.

Rudego oglądałem i bardzo lubię.

Panowie dziś też próbujemy 21:00-24:00.

Może nasz miły kolega z WOT vel Marcin zorganizuje nam pluton to byśmy zagrali regularną rozgrywkę i zdobyli pare punktów. Musze przecież uzbierać na mów nowiutki PzKpfw III.

Na serwerach wszyscy grają sami sobie więc jeśli by się udało zebrać ekipę Ronin, Mirek, ja, Dziadek, Yossarian to byśmy wymiatali. Na grupę działającą razem nie ma bata.

Panowie jeszcze raz serdecznie zapraszam. Gra jest całkiem fajna co może potwierdzić sceptyczny jak do tąd Towarzysz Mirek i jego BT-7

Offline Jonikka

  • BroWar
  • *****
  • Wiadomości: 292
  • Mr. Jo Pingowsky
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • MS Internet Explorer 7.0 MS Internet Explorer 7.0
  • BF 3 GUID: 708f2b8f
Odp: World of Tanks
« Odpowiedź #26 dnia: 10 Maja 2011, 10:34:25 »
it was nice last nite, looking forward to new fights...

Monthy

  • Gość
Odp: World of Tanks
« Odpowiedź #27 dnia: 10 Maja 2011, 10:46:43 »
Moja obecna maschine:
http://game.worldoftanks.eu/encyclopedia/germany/lightTank/pziii-a

I model na który zbieram obecnie:
http://game.worldoftanks.eu/encyclopedia/germany/mediumTank/pziii

Różnica w pancerzu ogromna, przedni 4,6 razy grubszy niż PzKpfw III Ausf. A - więc warto.

P.S.
Tak pisze i pisze i coraz bardziej się nakręcam.

Monthy

  • Gość
Odp: World of Tanks
« Odpowiedź #28 dnia: 10 Maja 2011, 12:45:49 »
Zastanawialiśmy się nad zasadami walki w kompanii:

Tank Companies Battle
In this mode, you create your own team/company by inviting friends or by random players joining your company. After setting-up the team, you will randomly fight other tank companies. Similar to single-player and platoon random matches, you will earn experience points and credits. Using a point system, you have a maximum of 90 points to "spend" building your company based on tank tier number (ie: a tier-10 tank spends 10 points), and will need a minimum of 60 points to start the company battle. This mode is mainly used by large groups of friends and clans.

Noted that this mode need at least 4 tank companies to play.

Źródło:
http://wiki.worldoftanks.eu/Battle_Types

Doświadczenie zdobywa się za:

Earning Experience
World of Tanks does not go into detail about Experience formulas, but there have been comments on the forums about major parts of the experience system. We know the following:
You will get experience for:

Damage you do to enemy tanks (major factor). You also get a small amount of experience for the overall damage your team does to the enemy.
Critical damage to enemy tanks. This means directly damaging an enemy tank's module/crew. The difference in tier-levels between the tank is taken into account. The higher the tier-level of the tank you damage, the more experience you'll get.
For spotting an enemy tank on the radar (only the first tank to spot each enemy gets the bonus). You will get more experience for discovering an SPG than for a regular tank.
For lighting up an enemy tank while your allies damage it from beyond their range of vision (you get a bonus of 50% of the experience the damager causes - note: this bonus is divided between all tanks that can see the enemy at the time of damage). This means keeping the enemy in the team's radar because he is within your radio range.
Kills -- Bonus experience for enemy tank kills (minor factor), only if you actually got the kill. The difference in tier-levels between the tanks is taken into account. The higher the level of the tank you damage/kill, the more experience you'll get. You gain minimal experience for killing a tank beyond the amount of damage done to kill it. Thus, killing tanks with 1% health will not give you much experience.
Bonus experience for capturing enemy base. Applied only to the tanks in the enemy base circle, not the whole team, proportional to the time spent in the enemy base circle capturing it. That only applies if your team wins by Base Capture. NOTE: More tanks in the circle increases the capture-rate. Base capture-rate is roughly 1 pt per sec per tank (by my observation}. Base capture yields a bonus equal to the experience value of all the enemy tanks, divided among your team in proportion to the experience you gained vs the experience your team gained (if you got 10% of your teams total experience, then you’d get 10% of the base capture).
Bonus experience for restarting the capture counter by damaging an enemy tank which is capturing your base. The amount is not very large, less than 100 exp.
Close Combat -- shooting in some radius (up to about 200m) from the enemy and being in the radius of enemy fire. You don't get much (less than 100 exp), but it still influences your experience gain.
Survival Bonus -- while there is a bonus for a tank's survival, it is very small.
The more your team damages the enemy, the more experience each player on your team gets. Only damage to a killed enemy is taken in account. Coefficient is not that big, but its still experience.
Experience Multipliers
Bonus experience if your team wins: +50% to each player!
You receive double experience for the first victorious battle you participate in each day, regardless of the vehicle you are using. However, this applies to every vehicle you use to win per day. This means that, if you go in a round with all of your tanks and achieve at least one victory to them, you will get doubled experience in every one of them. This is very useful to speedgrind one tank if you manage to hit at least half of the aforementioned experience coefficients.
Free Experience
You gain 5% of your vehicle's experience as free experience. This is a bonus and is not subtracted from the vehicle's experience. Free experience can be used in the research of any vehicle.

Źródło:
http://wiki.worldoftanks.eu/Battle_Mechanics#Earning_Experience
« Ostatnia zmiana: 10 Maja 2011, 14:04:14 wysłana przez Pangrys »

Monthy

  • Gość
Odp: World of Tanks
« Odpowiedź #29 dnia: 10 Maja 2011, 12:52:32 »
Zasady kamuflarzu:

http://wiki.worldoftanks.eu/File:Camoflague.jpg

http://wiki.worldoftanks.eu/File:Visibility_Win.jpg

This image may help understand the different region(s) of sight ranges: in this example, we have a 400 meter view range tank with 100% skilled crew:

http://wiki.worldoftanks.eu/File:View_Range.jpg

Green region: Always seen everyone. 50 meters and below, you always see the enemy below this range, even through walls.
Yellow region: Hidden opponents region, 50-200 meters. An SU-14 hidden in/behind one bush, without camo net or camouflage skill, shows up at 200 meters. A mid-tier Tank-Destroyer (like the Hetzer or Su-85) with camo net and high camouflage skill can only be seen around 50 meters!
Blue region: Open field opponents region, 200-400 meters. An SU-14 in the open, without any kind of camo equipment or skill, shows up at 400 meters. A Hetzer with camouflage-skilled crew can be seen only from 200 meters.
Red region: Above sight range, 400+ meters. It is very, very difficult to spot anyone in this region.
Note: That is the main reason why TDs are so dangerous. Not only they can't be easily seen, but they also can hit an enemy pretty far.
« Ostatnia zmiana: 10 Maja 2011, 12:54:54 wysłana przez KraftWerk »