Autor Wątek: Narzekania DjDziadka na BF3  (Przeczytany 10862 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Hortak

  • Gość
Odp: Narzekania DjDziadka na BF3
« Odpowiedź #15 dnia: 07 Czerwca 2011, 19:41:14 »
Oczywiscie że dywagacje o BF3 w konkretach mijaja się kompletnie z celem.
Zatem można ogólnie podeliberowac.
A o co kaman mnie konkretnie to wyjasnei na przykładzie :
Snajper, dobra i celna broń, luneta,okreslony styl walki.
Wiadomo że jest skuteczny i ustawi się tam gdzie przewidzi ruch, ma nekac, przeszkadzać.
Robi to i bedzie to robił skutecznie z dluższym czasem gry.
Ale nagle się okazuje że graczom zaczyna przeszkadzać jego skutecznośc, co powoduje dokładnie to co ma powodowa cjego postac,ale to jest wybitnie irytujące.
Zatem na wniosek większosci "zirytowanych" zaczyna się grzebanie w jego broni i postaci, do momentu jego spieprzenia.
W tym momencie pojawiaja się głosy z przeciwnej strony o bezsensowności tej postaci.
A przeciez płacisz za grę, zatem zaczyna się odkręcanie trochę w innymkierunku, kłod sie nie zabiera ale są inne, zaczyna się błędne koło.
Na końcu tak czy inaczej wychodzi z tego pokraka, kóra musi po każdej poprawce opracowywac nowy styl gry.
I tu sie pojawia pytanie po co w takim razie taka postac, lub po co na okreslonych mapach lub po co w dowolnej ilości na zespół.
Ergo : dla zespołu to też do kitu kiedy połowa jest snajperami, a tych kusi skutecznosć...
Znowu błędne koło.
Tyle że da się z niego wyjśc polubownie, np. masz okreslony styl gry (kazdy ma) no to robimy tak że na danym koncie masz do wyboru tylko 2 profesje.
Lub inaczej : na danej "planszy" masz okrelsoną iloś cuzbrojenia, wchodzisz goły i bierzesz co ci pasuje, jak zgineisz broń wraca do magazynu.
Podobnie jak z pojadami, nei masz wyszystkich do wyboru dla każdego z każdego rodzaju.
Lub inny spośób : mas zna środku planszy magazyn ,zdobycie go umożłiwia drużynie lepszy dobór uzbrojenia....
Nota bene podobne ograniczenia wprowadzili gracze w modzie reality.
Zatem da się wypośrodkowac nei spieprzajac postaci lub sprzetu.
Pytanie dlaczego nie moze tego zrobic firma i trzeba az obchodzić skryptem ?
Po co tworzyć broń w grze która bedzi emiała taka opinie z racji poobcinania że nikt jej nie bedzie używał ?
To są właśnei aspekty techniczne  (z domyśłnym realizmem) vs dużo rózności ku ogólnemu zadowoleniu z ilości.
Kwestia nie w tym żeby absolutnei wszystko było morderczo realistyczne,ale w tym żeby ułatwieniami na potrzeby gry nie kastrowac wszystkiego jak leci dochodząc do poziomu abbsurdu...oraz preferowania określonej grupy graczy z ich potrzebami wynikajacymi ze stylu gry.
A co dalej powoduje to że gra jest zawęzona w możliwościach, gdyż reszta opcji wyboru jest tak naprawdę do dupy (przperaszam za dosadnośc).
Oczywiście mowie ogólnie posługując się znanymi przykładami, ale ten problem wcale nie dotyczy tylko BF,
Firma może pokusić sie o balans, choć trzeba odrobinę nad tym popracowac, ale w zasadzie po co skoro 80% graczy ma podobny styl, więc silić się dla tych 20 %...?. Nawet jeśłi porzuca grę toż jak astrata? Lub nawet nie kupią ?

I dalej w kwestii grafiki : da się zauważyc bardzo wyraźna tendencję do wyznaczania grafiki jako głównego celu.
Tym sposobem im nowszy tytół tym grywalnośc gorsza ale za to jaka grafika!
Podam tu przykład : settlers.
Ostatnie wydanie to kompletne dno,ale jaka grafika, jakie szczeguliki graficzne...cud miód.No pograsz dzień, dwa, nasycisz oko i w kibel. I wracasz do starszego wydania.

Już wszystko jasne ?  :)